Gjelder alle helseforetakene i Helse Nord RHF

Infusjons- og transfusjonsprodukter - regional

Avtalen gjelder fra 1. juni 2018 til og er forlenget fram til 31.mai 2022.

Avtalen gjelder levering av infusjons- og transfusjonsprodukter.

Hvem er leverandører?

Følgende leverandører er valgt for de ulike produktgruppene: 

B. Braun: 

  • Forlengelsesslange i spiralform til infusjon 

  • Kraner uten (u) og med (m) forelengelsesslange 

  • Infusjonssett til voksen

  • Desinfeksjonshetter til nålefriekoblinger

  • Propper

BD Norge AS:

  • Infusjonsfilter til klare væsker med (m) og uten (u) forlengelsesslange

  • Infusjonssett til barn, burette sett

  • Infusjonssett

  • Påkoblingslange

  • Nålefrie koblinger uten (u) og med (m) forlengelsesslanger.

Codan AS:

  • Forlengelsesslanger til infusjon, standard

  • Infusjonsfilter for lipidholdige væsker med (m) forlengelsesslange

  • Infusjonsfilter til klare væsker med (m) og uten (u) forlengelsesslange

  • Transfusjonssett: engrenet og togrenet (Y-løp).

Mediplast Innova AS:

  • Lukket overføringsaggregat for medikamentblanding (lukket blandingsaggregat)

Produkter på avtale

Det er inngått rammeavtale med én leverandør per delleveranse. Unntaket er delleveranse 4, 5 og 9, her er det inngått avtale pr varelinje.

Delleveranser:

  1. Forlengelsesslanger til infusjon, standard
  2. Forlengelsesslange i spiralform til infusjon
  3. Kraner uten og med forlengelsesslanger
  4. Infusjonsfilter for lipidholdige væsker med forlengelsesslange
  5. Infusjonsfilter for klare væsker med og uten forlengelsesslange
    Infusjonssett til voksen
  6. Infusjonssett til barn (burette sett)
  7. Lukket overføringsaggregat for medikamentblanding
  8. AVSLUTTET
  9. Transfusjonssett: engrenet og togrenet (Y-løp)
  10. Infusjonssett
  11. Påkoblingslange
  12. Nålefrie koblinger uten og med forlengelsesslanger
  13. Desinfeksjonshetter til nålefrie koblinger
  14. Propper

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

​Veronika Kristin Steensen

Avtaleforvalter 
avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no

Kontaktpersoner helseforetak

Finnmarkssykehuset HF
Kontaktperson: Trond Amundsen
Telefon: 789 69 929
E-post: trond.dagfinn.amundsen@finnmarkssykehuset.no

Kontaktperson: Øyvin Grongstad
Telefon: 906 03 041
E-post: oyvin.grongstad.finnmarkssykehuset.no

Helgelandssykehuset HF
Kontaktperson: Trond Nilsen
Telefon: 917 78 960
E-post: trond.nilsen@helgelandssykehuset.no​

Nordlandssykehuset HF
Kontaktperson: Ola Ruus
Telefon: 755 71 908
E-post: Ola.Ruus@nordlandssykehuset.no

Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Kontaktperson: Eva Johnsen
E-post: Eva.Johnsen@unn.no​

Dokumenter

Slik brukes avtalen

Avtalene som er inngått innenfor hvert delområde er en eneavtale med hver leverandør. Det vil si at leverandøren har en enerett til å bli benyttet. Foretakene gjør bestillinger via eget bestillingssystem opp mot hver enkelt leverandør. Avdelingene i foretakene finner produktene via lagerbestillingssystem eller ved å kontakte innkjøpsavdelingen.

Innlogging for brukere og leverandører

For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.

Om du ikke er bruker på innkjøpsportalen og har spørsmål om prislister eller statistikk, så kan du få dette ved å ta kontakt på e-post avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no.

Logg inn (innkjøpsportalen)

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (leverandørstatistikk)

Spørsmål eller avvik

Avvik eller reklamasjoner på avtalen registreres i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no

Har du spørsmål om bruk av avtalen, anmodning om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send epost til avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no​.

Fant du det du lette etter?