Rammeavtalen gjelder generell juridisk bistand for Universitetssykehuset Nord-Norge HF
Hvem er leverandører?
Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig AS:
Kontaktperson: Anders Thue
Telefon: 909 33069
Produkter på avtale
- Juridisk rådgivning, både i enkeltspørsmål og større utredningsarbeid.
- Kvalitetssikring.
- Bistand i eventuelle klage- og/eller tvistesaker, herunder forhandlinger og prosedyre.
- Kurs, konferanser, seminarer og lignende.
- Tett samarbeid mellom foretaket og leverandøren ved behov.
- Bistand og støtte i compliancearbeid.
Med spesiell vekt på følgende juridiske rettsområder:
A) Entrepriserett, fast eiendoms rettsforhold og generell kontraktsrett
B) Offentlige anskaffelser
C) Arbeidsrett og pensjonsrett D) Helserett
E) Immaterialrett og rettsforhold knyttet til forskning og innovasjon (herunder spørsmål knyttet til kommersialisering, rettigheter og nasjonale og internasjonale avtaler om forskningssamarbeid)
F) Personvernrett og informasjonssikkerhet
G) Selskapsrett (foretaksrett), samt skatt- og avgiftsrett, begge med fokus på helsesektoren
H) Generell forvaltningsrett
Rammeavtalen omfatter ikke bistand i forbindelse med varslingssaker etter Arbeidsmiljøloven eller granskningssaker.
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Olaug Fjellseth
avtaleforvalter
avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no
+47 971 96 763
Kontaktpersoner helseforetak
Universitetssykehuset Nord-Norge HF:
Kontaktperson: Tora Hamnes, foretaksadvokat
Kontaktperson: Marit Johansen
Dokumenter
Slik brukes avtalen
Ved bestilling av juridiske tjenester skal Bilag 6 – «Bestilling av juridisk bistand UNN HF» benyttes. Kunden må i bestillingsanmodningen oppgi hvilken stillingskategori ønsket ressurs bør ha (advokatfullmektig, advokat/senioradvokat, partner). Timespris for hver stillingskategori og for hhv. hel- og halvdagskurs fremkommer av prisskjemaet. Det er kun nivå 0 til 2 samt Foretaksadvokaten ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF som kan iverksette bestilling med mindre annet er avtalt.
Simonsen Vogt Wiig sine kontaktpersoner innenfor rettsområde A-H fremgår av avtalens Bilag 7 – «Kontaktpersoner». Det er kontaktpersonen som er ansvarlig for å tildele ressurser på det enkelte oppdrag (avrop). Dersom kontaktpersonen endres i løpet av kontraktsperioden skal Kunden og leverandøren sammen komme frem til ny kontaktperson innenfor det aktuelle rettsområdet. Kunden skal kunne velge hvilken ressurs som skal utføre det enkelte oppdrag, alternativt hvilken stillingskategori utførende ressurs skal ha.
Innlogging for brukere og leverandører
For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.
Spørsmål eller avvik
Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no.
Ønsker du å melde avvik på avtaler? Send e-post til
avvik.dn@sykehusinnkjop.no.