Juridiske tjenester - regional

Gjelder for alle helseforetak i Helse-Nord RHF

Rammeavtalen gjelder fra 1. mars 2020 til 1. mars 2022, med mulighet for prolongering i inntil 1+1 år.

På vegne av Finnmarkssykehuset HF, Helgelandssykehuset HF, Helse Nord IKT og Sykehusapotek Nord HF har Sykehusinnkjøp HF inngått regional rammeavtale for juridiske tjenester.

Hvem er leverandører?

Kluge Advokatfirma AS:
Kontaktperson: Steffen Asmundsson 
Telefon: 93025490


Advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig AS:
Kontaktperson: Tor Stokke Partner/advokat
Telefon: 93211581

Produkter på avtale

Rammeavtalene gjelder generell juridisk bistand i form av: 
  • Juridisk rådgivning, både i enkeltspørsmål og større utredningsarbeid. 
  • Kvalitetssikring.
  • Bistand i eventuelle klage- og/eller tvistesaker, herunder forhandlinger og prosedyre. 
  • Kurs, konferanser, seminarer og lignende. 
  • Tett samarbeid mellom foretaket og leverandøren ved behov. 
  • Bistand og støtte i compliancearbeid. 

Og med spesiell vekt på følgende juridiske rettsområder: 
A) Kontraktsrett
B) Arbeidsrett og pensjonsrett
C) Offentlig anskaffelser
D) Entrepriserett, fast eiendoms rettsforhold og generell kontraktsrett 
E) Immaterialrett, rettsforhold knyttet til forskning (herunder spørsmål knyttet til kommersialisering, rettigheter og forskningsavtaler nasjonalt og internasjonalt) 
F) IKT- og teknologirett 
G) Personvern og informasjonssikkerhet
H) Helserett

Delkontrakt 1 omfatter rettsområde ABCDH. Delkontrakt 2 omfatter rettsområde EFG. 

I tillegg til tjenestetypene ovenfor skal leverandørene kunne tilby internopplæring/-kurs for ansatte hos Kunden innenfor nevnte rettsområder, samt kunne tilby hospitering hos leverandør på forespørsel.

Rammeavtalene omfatter ikke oppdrag som varslingskanal i forbindelse med varslingssaker etter Arbeidsmiljøloven. Oppdragsgiver kan benytte valgte leverandører for ordinær juridisk rådgivning i forbindelse med varslingssaker. Oppdragsgiver står likevel fritt til å velge annen leverandør dersom ønskelig tilknyttet varslingssaker. Anskaffelsen omfatter ikke granskninger av Kunden.

Sykehusinnkjøp HF divisjon nord har p.t. ikke egen løsning som kan benyttes av kunden til innlogging for prisinformasjon, men får å få dette kan avtaleforvaltning i Sykehusinnkjøp kontaktes. 

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Portrett

Ove Marius Helø

Fagansvarlig avtaleforvaltning
ove.heloe@sykehusinnkjop.no
+47 934 00 194

Kontaktpersoner helseforetak

Finnmarkssykehuset HF: 
Kontaktperson: Raymond Pedersen
Telefon: 41603474

Helgelandssykehuset HF
Kontaktperson: Maria S. Rausandaksel Innkjøpsleder
Telefon:48127856

Helse Nord IKT
Kontaktperson: Raymond Pedersen
Telefon: 41603474

Sykehusapotek Nord HF
Kontaktperson: Helge Pettersen
Telefon:48162225

Dokumenter

Slik brukes avtalen

Ved bestilling av juridiske tjenester skal kontaktperson for ditt HF benyttes. Kontaktpersonene fremgår av rammeavtalenes Bilag 1-6. Kunden må i bestillingsanmodningen oppgi hvilken stillingskategori ønsket ressurs bør ha (advokatfullmektig, advokat/senioradvokat, partner). Bestillingsanmodning kan gjøres pr. telefon, e-post til kontaktperson eller ved å fylle ut Bilag 7 – «Bestilling av juridisk bistand».

Kluge og Simonsen Vogt Wiig sine kontaktpersoner innenfor rettsområde A-H fremgår av rammeavtalenes Bilag 1-6. Det er kontaktpersonen som er ansvarlig for å tildele ressurser på det enkelte oppdrag (avrop). Dersom kontaktpersonen endres i løpet av kontraktsperioden skal Kunden og leverandøren sammen komme frem til ny kontaktperson innenfor det aktuelle rettsområdet. Kunden skal kunne velge hvilken ressurs som skal utføre det enkelte oppdrag, alternativt hvilken stillingskategori utførende ressurs skal ha.

Timespris for hver stillingskategori fremkommer av prisskjemaet (bilag 10). Hel- og halvdagskurs er priset som opsjon. 

Brukerne av avtalen skal avklare eventuell bestilling av juridiske tjenester med kontaktperson for sitt HF før bestillingen iverksettes med mindre annet er avtalt.  



Innlogging for brukere og leverandører

For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.

   

Om du ikke er bruker på innkjøpsportalen og har spørsmål om prislister eller statistikk, så kan du få dette ved å ta kontakt på e-post 

   avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no.

   

   

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

   

Spørsmål eller avvik

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no.

Ønsker du å melde avvik på avtaler? Send e-post til 

   avvik.dn@sykehusinnkjop.no.



Fant du det du lette etter?