Avtalen gjelder levering av medisinsk koderevisjon og medisinsk kodeopplæring.
Hvem er leverandører?
Analysesenteret AS er valgt som leverandør på alle deltilbudene.
Kontaktperson: Tor Øystein Seierstad
Telefon: 908 65 915
E-post: to@asl.no
Produkter på avtale
Avtalen har følgende deltilbud:
Grunnleggende opplæring i medisinsk koding samt kortfattet innføring i ISF/DRG innen:
1.1.Somatikk
1.2. Psykisk helsevern voksne og TSB
1.3.Barne- og ungdomspsykiatri
2.Opplæring i medisinsk koding for kodekyndig personell
3.Oppdateringer i medisinsk koding
Målet med kurset er å gjøre kursdeltakere i stand til å kunne kode i henhold til gjeldende regelverk.
Avtalen skal dekke revisjoner av kodingen i de somatiske klinikkene i foretakene. Ved hver revisjonsrunde skal det gjennomføres revisjon av ca. 90 opphold. Etter en gjennomført revisjon skal leverandør utarbeide en rapport som kan brukes til forbedringsarbeid med kodingen. Høyest score blir gitt til tilbud som er best egnet til å:
Avdekke feil og mangler
Systematisere resultatene på en oversiktlig måte
Sikre at resultatene kan brukes til opplæringsformål
Sikre mest mulig effektiv tidsbruk for kundene
Avtalen skal dekke revisjoner av kodingen innen psykisk helsevern og rus. Ved hver revisjonsrunde skal det gjennomføres revisjon av ca. 100 - 150 polikliniske konsultasjoner. Etter en gjennomført revisjon skal leverandør utarbeide en rapport som kan brukes til forbedringsarbeid med kodingen:
Avdekke feil og mangler
Avdekke svakheter i dokumentasjons- og kodepraksis for polikliniske behandlingsserier innen psykisk helsevern og rus
systematisere resultatene på en oversiktlig måte
Sikre at resultatene kan brukes til opplæringsformål
Sikre mest mulig effektiv tidsbruk for kundene
Kontaktpersoner helseforetak
Helgelandssykehuset HF:
Kontaktperson: Tove Anita Lyngved
E-post: Tove.Anita.Lyngved@helgelandssykehuset.no
Nordlandssykehuset HF:
Kontaktperson: Lars Eirik Hansen
E-post: Lars.Eirik.Hansen@nordlandssykehuset.no
Finnmarkssykehuset HF:
Kontaktperson: Trond Amundsen
E-post: trond.dagfinn.amundsen@finnmarkssykehuset.no
Kontaktperson: Øyvin Grongstad
E-post: oyvin.grongstad@finnmarkssykehuset.no
Dokumenter
Innlogging for brukere og leverandører
For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.
Om du ikke er bruker på innkjøpsportalen og har spørsmål om prislister eller statistikk, så kan du få dette ved å ta kontakt på e-post avtaleforvaltning.dn@sykehusinnkjop.no.
Logg inn (innkjøpsportalen)
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.
Logg inn (leverandørstatistikk)
Spørsmål eller avvik
Avvik eller reklamasjoner på avtalen registreres i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.