Avtalen gjelder levering av hemodialysebehandling – utstyr og maskiner. Avtalen er delt inn i 12 forskjellige deltilbud.
Hvem er leverandører?
Det er inngått fem ulike leverandører på dette området. Følgende leverandører med kontaktpersoner er valgt:
Deltilbud 1 Maskiner for
HD/HFD
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
- Scan-Med
- Baxter
- Vingmed
- B. Braun
Deltilbud 2 – Forbruksmateriell til
eksisterende Fresenius-maskiner
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 3 – Forbruksmateriell til
eksisterende Nikkiso-maskiner
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 4 – Forbruksmateriell til
eksisterende Gambro-maskiner
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 5 – Dialysekonsentrat
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 6 – Dialysator
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 7 – På-/avkoblingssett
Avtalen startet 1. juni 2017, og er forlenget til 31. mai 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 8 – Fistelnåler: Spiss nål
m/sikkerhetsanordning
Avtalen startet 1. mai 2017, og er forlenget til 30. april 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 9 – Fistelnåler: Butt nål
m/skorpefjerner
Avtalen startet 1. mai 2017, og er forlenget til 30. april 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 10 – Fistelnåler: Spiss nål
u/sikkerhetsanordning
Avtalen startet 1. mai 2017, og er forlenget til 30. april 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 11 – Mobilt
vannrenseanlegg
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 12 - Dialysebord
Avtalen startet 1. april 2017, og er forlenget til 31. mars 2020. Følgende leverandører er valgt:
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Kjetil Sønvisen
Prosjektleder
kjetil.sonvisen@sykehusinnkjop.no
+47 414 10 930
Helge Tveit Biti
Avtaleforvalter
helge-tveit-biti@sykehusinnkjop.no
+47 906 18 421
Dokumenter
Slik brukes avtalen
Deltilbud 1:
Ved kjøp eller leie av nye maskiner skal det gjennomføres minikonkurranser mellom de fire valgte leverandørene. Minikonkurransene gjennomføres som et samarbeid mellom bestillende avdeling og Sykehusinnkjøp.
Vi har utarbeidet dokumenter som brukes for gjennomføring av minikonkurransene. Helseforetakene velger selv om de skal kjøpe eller leie nye maskiner på pay per treatment-avtale (PPT). PPT-avtale gjelder kun ved utskiftning av hele maskinparker ved dialyseavdelingene.
Deltilbud 6:
Det ble i uke 49 gjennomført et oppfølgingsmøte med prosjektgruppen og leverandørene av hemodialyseutstyr. I møtet med Baxter ble avvikene for delområde 6 – dialysatorer gjennomgått. Avviksmeldingene gjelder bruk av Baxters dialysefilter på Vingmeds Fresenius-maskiner. Det er ikke mottatt avviksmeldinger på bruk av dialysefilter til Baxters og Scan-Meds maskiner.
Sykehusinnkjøp har fulgt rutinene ved avvik og videresendt disse til Baxter, som har fulgt opp brukerne med opplæring og brukerinfo.
Innlogging for brukere og leverandører
For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb eller Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i Innkjøpsportalen.
Logg inn (Innkjøpsportalen)
Logg inn (ProWeb)
Spørsmål eller avvik
Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.
Ønsker du å melde avvik på avtaler? Send e-post til avvik@sykehusinnkjop.no.