Storkjøkken og hvitevarer

Nasjonal avtale

Avtalen gjelder 1. september 2017 og til 31. august 2019, med mulighet for forlengelse i inntil to år.

Avtalen er prolongert med et år til 31. august 2020

Avtalen gjelder levering av storkjøkkenutstyr og hvitevarer.

Hva inneholder avtalen

Avtalen inneholder fire selvstendige delområder. Storkjøkkenutstyr er delt inn i tre delområder (1 – 3) hvor det på hvert delområde er inngått parallelle rammeavtaler med flere leverandører i rangert rekkefølge. For delområde 4 Hvitevarer er det inngått avtale med én leverandør.

Delområde 1 Storkjøkkenutstyr
Omfatter kombidampere, oppvaskmaskiner, koketopper, kokegryter, grønnsakskuttere, isbitmaskiner med videre.

Delområde 2 Kuldeutstyr
Omfatter i hovedsak kjøleskap, fryseskap og nedkjølingsbad.

Delområde 3 Pakkemaskiner
Omfatter i hovedsak vakuumpakkemaskiner.

Delområde 4 Hvitevarer
Omfatter utstyr til mindre kjøkken og øvrige enheter, herunder kjøleskap, fryseskap komfyr, mikrobølgeovn, oppvaskmaskin og andre husholdningsartikler.

Hvem er leverandører

Leverandører på de ulike delområdene i rangert rekkefølge:

Delområde 1 Storkjøkkenutstyr
1. Electrolux Professional AS (v/Storkjøkkensenter kjeden)
2. Metos AS
3. Foodtech Interiør og Storkjøkken AS

Delområde 2 Kuldeutstyr
1. Electrolux Professional AS (v/Storkjøkkensenter kjeden)
2. Foodtech Interiør og Storkjøkken AS
3. Metos AS

Delområde 3 Pakkemaskiner
1. Empakk AS
2. Metos AS

Delområde 4 Hvitevarer
1. Elkjøp Norge AS

Kontaktinformasjon leverandører:

Electrolux Professional AS
Avtaleeier: Knut Johannesen (Head of Sales Food Electrolux), +47 416 51 313, knut.johannessen@electrolux.com

Avtaleforvaltning: Fred Atle Steen-Hansen (Daglig leder Storkjøkkensenteret), +47 478 81 007, fred.atle@storkjokkensenteret.no

Opplæring: Christen Stray (KAM Electrolux), +47 996 98 817, christen.stray@electrolux.no


Empakk AS

Kjell-Håvard Liane (Daglig leder), +47 905 25 045,
kjell@empakk.no

Nettside: www.empakk.no

Foodtech Interiør og Storkjøkken AS

Erling Slaatten (Teamleder anbud), +47 905 85 690, erling@foodtech.no

Nettside: www.foodtech.no

Metos AS

Arto Piirainen (Salgssjef), + 47 911 32 758, arto.piirainen@metos.no

Nettside: www.metos.no

Elkjøp Norge AS

Hans Christian Kvadsheim (Project Manager), +47 920 16 210, 

Slik brukes avtalen

Hovedregel for innkjøp delområde 1 - 3:

Alle avrop under NOK 1.000.000,- eks mva. gjøres hos den leverandøren som er rangert som nummer 1 på avtalen (se Hvem er leverandører).

Unntak er spesifisert i rammeavtalens punkt 5.2 og 5.3 (se dokumentet Rammeavtale). Ved tvil eller spørsmål ta kontakt med Sykehusinnkjøp HF (se Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp).

For delområde 1 – 3 skal det gjennomføres minikonkurranser for alle avrop over NOK 1.000.000,- eks mva innenfor hvert delområde. I tillegg skal det gjennomføres minikonkurranser for alle avrop knyttet til utvalgte produkter.

For liste over utvalgte produkter; se dokumentet Minikonkurranser utvalgte produkter.

For hvordan gjennomføre minikonkurranser; se dokumentet Veileder minikonkurranser.

For hvordan innhente «budsjettpriser» i forkant av minikonkurranser hvor budsjettprisen kun skal brukes som en veiledende pris, eksempelvis i interne budsjettoverslag; se Veileder innhenting av budsjettpriser.

Hovedregel for innkjøp delområde 4:
Alle avrop gjøres hos Elkjøp Norge.


Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Ved behov for mer utfyllende informasjon om avtalen, kontaktes innkjøpsleder i ditt HF eller Sykehusinnkjøp sin prosjektleder:

Portrett

Knut Tore Evanger

Prosjektleder 
knut.tore.evanger@sykehusinnkjop.no
+47 916 96 506



Portrett

Kristian Aune

Avtaleforvalter 
kristian.aune@sykehusinnkjop.no
+47 918 67 601


Dokumenter

Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.pdfProtokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.pdf
Minikonkurranser utvalgte produkter.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Minikonkurranser utvalgte produkter.pdfMinikonkurranser utvalgte produkter.pdf
Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.DOCXhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.DOCXProtokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.DOCX
Veileder minikonkurranser.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Veileder minikonkurranser.pdfVeileder minikonkurranser.pdf
Veileder innhenting av budsjettpriser.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Veileder innhenting av budsjettpriser.pdfVeileder innhenting av budsjettpriser.pdf
Rammeavtale - storkjøkken - Felles.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Rammeavtale - storkjøkken - Felles.pdfRammeavtale - storkjøkken - Felles.pdf
Kunder tiltredelse - Delområde 4.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Kunder tiltredelse - Delområde 4.pdfKunder tiltredelse - Delområde 4.pdf
Kunder tiltredelse - Delområde 1-2 og 3.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Kunder tiltredelse - Delområde 1-2 og 3.pdfKunder tiltredelse - Delområde 1-2 og 3.pdf


Innlogging for brukere og leverandører

For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb eller Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (leverandørstatistikk)


Spørsmål eller avvik

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Ønsker du å melde avvik på avtaler? Send e-post til avvik@sykehusinnkjop.no.

Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.