Transporttjenester

Nasjonal avtale

Avtalen gjelder fra 1. januar 2018 til 31. desember 2019, med mulighet for å bli forlenget i 1+1 år.

Avtalen er inngått med Posten Norge AS og gjelder kjøp av transporttjenester.

Produktet "Bedriftspakke - ekspress over natt" er en del av avtalen. Etter at det ble klart at A-postordningen blir avviklet 1. januar 2018, har Sykehusinnkjøp HF jobbet med å få på plass en avtale om alternativ transport av laboratorieprøver fra legekontorer til sykehusene.

Avtalen med Posten Norge AS sikrer en fast lav pris for tjenestene «Bedriftspakke» og «Bedriftspakke – ekspress over natt»

I distrikter med lange transportstrekninger bør bedriftspakke ekspress benyttes, dersom levering skal skje dagen etterpå. Det forutsetter at pakken er innlevert nærmeste post i butikk før innleveringsfrist angitt i vedlegget «Innleveringsfrister post i butikk».

Det er også inngått avtaler om flyfrakttjenester. Mer om disse kan du lese her.

Kontaktpersoner hos Posten Norge AS

For nærmere praktiske avklaringer med hensyn til bestilling, eller opprettelse av kundenummer i Mybring, ta kontakt med lokal implementeringsansvarlig angitt under:

Bedriftspakke ekspress over natt, inntil 9 kilo


Prisen inkluderer frakt av 9 kg, drivstoff og bomkostnader. For dette produktet skal det inngis en lik pris for samtlige forsendelser uavhengig av vekt/volum og postnummer.

Garantert leveringen innen 09:00 neste dag i sentrale områder. I områder med vanskelige kommunikasjonsforhold skal pakken leveres innen kl. 16:00 neste dag.

Sendinger til legekontor må være innlevert innen kl. 1500.

Maksmål: 60x60x120 cm. Minmål 23x13x1 cm.

Bedriftspakke ekspress over natt, 9 til 35 kilo

Prisen inkluderer frakt over 9 kg til 35 kg, drivstoff og bomkostnader. 

Garantert leveringen innen 09:00 neste dag i sentrale områder. I områder med vanskelige kommunikasjonsforhold skal pakken leveres innen kl. 16:00 neste dag.

Sendinger til legekontor må være innlevert innen kl. 1500.

Maksmål: 60x60x120 cm. Minmål 23x13x1 cm.

Bedriftspakke dør til dør

Grunnprisen inkluderer frakt av 35 kg, drivstoff og bomkostnader. 

Garantert levering innen tre dager kl. 16:00 i sentrale områder. I områder med vanskelige kommunikasjonsforhold skal pakken leveres innen fem dager.

Sendinger til legekontor må være innlevert innen kl. 1500.

Maksmål: 60x60x120 cm. Minmål 23x13x1 cm.

Bedriftspakke innlevert postkontor

Grunnprisen inkluderer frakt av 35 kg, drivstoff og bomkostnader. Pakken leveres for sending på avtalt innleveringspunkt av kunde. 

Garantert levering innen tre dager kl. 16:00 i sentrale områder. I områder med vanskelige kommunikasjonsforhold skal pakken leveres innen fem dager.

Sendinger til legekontor må være innlevert innen kl. 1500.

Maksmål: 60x60x120 cm. Minmål 23x13x1 cm.

Klimanøytral servicepakke

Grunnprisen inkluderer frakt av 35 kg, drivstoff, bomkostnader. Produktet tilbys med e-varsling og sporing hele veien. Kunden/pasienten mottar varsling og sporingsinformasjon enten per sms eller epost og henter pakken selv ved nærmeste utleveringssted. Produktet transporteres på tog derav navnet «klimanøytral servicepakke».

Garantert levering innen 3 virkedager i sentrale områder. Garantert levering innen 5 virkedager i områder med vanskelige kommunikasjonsforhold.

Maksmål: 60x60x120 cm. Minmål 23x13x1 cm.

Pakke i postkassen

Grunnprisen inkluderer frakt av 2 kg, drivstoff og bomkostnader. 

Garantert levering innen 3 virkedager i sentrale områder. Garantert levering innen 5 virkedager i områder med vanskelige kommunikasjonsforhold.

Maksvekt 2 kg.

Returservice

Retur med samme avtale som avsender

Stykkgods

Alle forsendelser over 35 kg og med mer enn 1 kolli. Bestill før 11:30, og godset hentes samme virkedag. Ved senere bestilling hentes godset neste virkedag. Leveres på døren. 

Garantert levering innen 3 virkedager i sentrale områder. Garantert levering innen 5 virkedager i områder med vanskelige kommunikasjonsforhold.

Vekt opp til 2500 kg.

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Vanjeet Chatwal

forhandlingssjef og kategorisjef bygg og eiendom
vanjeet.chatwal@sykehusinnkjop.no
+47 457 97 743

Portrett

Dokumenter

Kunder tiltredelse transporttjenester.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Transporttjenester/Kunder tiltredelse transporttjenester.pdfKunder tiltredelse transporttjenester.pdf
Innleveringsfrister_post_i_butikk.xlsxhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Transporttjenester/Innleveringsfrister_post_i_butikk.xlsxInnleveringsfrister_post_i_butikk.xlsx
Rammeavtale_-_Posten_Norge_AS.PDFhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Transporttjenester/Rammeavtale_-_Posten_Norge_AS.PDFRammeavtale_-_Posten_Norge_AS.PDF

Innlogging for brukere og leverandører

For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb eller Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.

 

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i Innkjøpsportalen.

 


Spørsmål eller avvik

Avvik og spørsmål om avtalen sendes til tjenester@sykehusinnkjop.no

Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.