Nasjonal avtale

Arkitekt- og rådgivende ingeniørtjenester

Avtalen gjelder fra 1. september 2020 til 31. august 2022, med mulighet for prolongering i ett pluss ett år. 

På vegne av de regionale helseforetakene Helse Sør-Øst RHF, Helse Midt-Norge RHF og Helse Nord RHF har Sykehusinnkjøp HF inngått avtale på levering av arkitekt- og rådgivende ingeniørtjenester. 

I dokumentet «Veileder til bestillere» ser du en detaljert fremgangsmåte for direkteavrop og minikonkurranser.  

Kundene har ulik tiltredelsesdato, se vedlegg «Kunder tiltredelse».

Se nedtrekksmeny Dokumenter. Her ligger all informasjon/ dokumenter du trenger for bruk av avtalen.

Hvem er leverandører?

Se egen oversikt over leverandører under nedtrekksmeny Dokumenter.

Bruk nettleser Chrome hvis det er problemer med åpning av dokumenter. Avropsmaler er også lagt på ProWeb i egen mappe (personlig innlogging).

Hva inneholder avtalen?

Det er inngått parallelle rammeavtaler på følgende delområder: 

A: Arkitekt- og rådgivende ingeniørtjenester
- Delområde A1: Rådgivende ingeniør bygg (RIB)
- Delområde A2: Rådgivende ingeniør ventilasjon-, varme- og sanitæranlegg (RIV)
- Delområde A3: Rådgivende ingeniør elektro (RIE)
- Delområde A4: Rådgivende ingeniør brann (RIBr)
- Delområde A5: Arkitekttjenester (ARK)
- Delområde A6: Landskapsarkitekt (LARK)
- Delområde A7: Interiørarkitekt (IARK)
- Delområde A8: Rådgivende ingeniør akustikk (RIAKU)
- Delområde A9: Rådgivende ingeniør geoteknikk (RIG)
B: Prosjektadministrative tjenester
- Delområde B1: Prosjektledelse (PL)
- Delområde B2: Byggeledelse (BL)
- Delområde B3: SHA koordinator
- Delområde B4: Miljøkartlegging (RIM)


Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

​Kevin Jarleiv Hardy

prosjektleder​
kevin.jarleiv.hardy@sykehusinnkjop.no

​May Britt Harila

avtaleforvalter​ 
may.britt.harila@sykehusinnkjop.no


Slik brukes avtalen

Ved kjøp av arkitekt- og rådgivende ingeniørtjenester skal bestillinger gjøres ved direkteavrop eller minikonkurranser. «Flytskjemaet» viser en enkel oversikt over fremgangsmåte ved avrop.

"Kontaktskjema for avrop", skal benyttes ved direkteavrop og minikonkurranser.

Helseforetakene har ulike beløpsgrenser for når direkteavrop og minikonkurranser skal benyttes. Se vedlegg «Beløpsgrenser direkteavrop og minikonkurranse» for nærmere informasjon om beløpsgrenser.

All informasjon for avrop ligger under nedtrekksmeny Dokumenter.

Bruk nettleser Chrome hvis du får problemer med åpning av dokumenter.

Dokumenter

Innlogging for brukere og leverandører


​For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. ​

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)


Spørsmål eller avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.


Nyheter og meld​inger​

1.januar 2022: ​Erichsen & Horgen AS er overtatt av Multiconsult AS
Erichsen & Horgen AS er innfusjonert og overtatt av Multiconsult AS. 

1.januar 2022: Malnes & Endresen AS er overtatt av Multiconsult AS
Malnes & Endresen AS er innfusjonert og overtatt av Multiconsult AS.

​1.januar 2021: Hammerø & Storvik Prosjekt AS er overtatt av Xpro AS
Hammerø & Storvik Prosjekt AS er innfusjonert og overtatt av Xpro AS.

Fant du det du lette etter?