Avtalen gjelder kjøp av blodposesett (inkl. leie av blodpresser og vipper).
Det er inngått rammeavtale på to typer blodposesett, kvadruppelposesett med integrert leukocyttfilter og blodposesett med integrert leukocyttfilter for fullblod, samt blodpressen MacoPress Smarter og MacoMix DCN7 WIFI med integrert sveis.
Hvem er leverandører?
Macopharma Nordic AB, deres kontaktperson er Lars Juliusson.
Telefon +46 42 -17 63 40
/ +46 768 35 00 33
,
E-post: Lars.Juliusson@macopharma.com.
Produkter på avtale
Følgende inngår i deltilbud 1:
Kjøp av blodposesett med integrert leukocyttfilter for erytrocytter, samt leie av blodpresser og vipper.
Produkter:
- Blodposesett | LQT6284LE
- Blodpresse | MacoPress Smarter
- Vipper | MacoMix DCN7
Følgende inngår i deltilbud 2:
Kjøp av blodposesett med integrert leukocyttfilter for fullblod, samt leie av blodpresser og vipper.
Produkter i deltibud 2:
- Blodposesett | FQE6281LE
- Blodpresse | MacoPress Smarter
- Vipper | MacoMix DCN7
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Evy Pleym
senior prosjektleder anskaffelser
evy.pleym@sykehusinnkjop.no
Aina Erikstad
rådgiver innkjøp
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Kontaktpersoner i helseforetakene
Prosjektgruppe består av følgende personer:
- Kjell Rune Logan-Halvorsrud - Helse Midt-Norge
- Kari-Ann Nedal - Helse Sør-Øst
- Monica Wergeland - Helse Sør-Øst
- Ronn-Helge Pettersen - Helse Nord
- Irene Vange - Helse Vest
- Gro Lyngås – Helse Sør-Øst
Slik brukes avtalen
Macopharma har fleksible løsninger for bestillinger av blodposesett. Bestillingsrutiner avtales nærmere med hver enkelt blodbank og med leverandøren.
Dokumenter
Innlogging for leverandører og brukere
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål og avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.