Nasjonal avtale

Blodposesett

Avtalen gjelder fra 1. april 2020 til 31. mars 2024 og kan forlenges med 2 år.

Avtalen gjelder kjøp av blodposesett (inkl. leie av blodpresser og vipper).

Det er inngått rammeavtale på to typer blodposesett, kvadruppelposesett med integrert leukocyttfilter og blodposesett med integrert leukocyttfilter for fullblod, samt blodpressen MacoPress Smarter og MacoMix DCN7 WIFI med integrert sveis.

Hvem er leverandører?

Macopharma Nordic AB, deres kontaktperson er Lars Juliusson.
Telefon +46 42 -17 63 40 / +46 768 35 00 33
E-post: Lars.Juliusson@macopharma.com.

Produkter på avtale

Følgende inngår i deltilbud 1:

Kjøp av blodposesett med integrert leukocyttfilter for erytrocytter, samt leie av blodpresser og vipper.

Produkter:

  • Blodposesett | LQT6284LE
  • Blodpresse | MacoPress Smarter
  • Vipper | MacoMix DCN7

Følgende inngår i deltilbud 2:

Kjøp av blodposesett med integrert leukocyttfilter for fullblod, samt leie av blodpresser og vipper.

Produkter i deltibud 2:

  • Blodposesett | FQE6281LE
  • Blodpresse | MacoPress Smarter
  • Vipper | MacoMix DCN7

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Portrett

Evy Pleym

Senior prosjektleder anskaffelser 
evy.pleym@sykehusinnkjop.no
+47 452 68 720

Portrett

Aina Erikstad

rådgiver innkjøp​ 
aina.erikstad@sykehusinnkjop.no
+47 932 65 647

Kontaktpersoner i helseforetakene

Prosjektgruppe består av følgende personer:

  • Kjell Rune Logan-Halvorsrud - Helse Midt-Norge
  • Kari-Ann Nedal - Helse Sør-Øst
  • Monica Wergeland - Helse Sør-Øst
  • Ronn-Helge Pettersen - Helse Nord
  • Irene Vange - Helse Vest
  • Gro Lyngås – Helse Sør-Øst

Slik brukes avtalen

Macopharma har fleksible løsninger for bestillinger av blodposesett. Bestillingsrutiner avtales nærmere med hver enkelt blodbank og med leverandøren.

Dokumenter

Innlogging for leverandører og brukere 

​For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb benyttes. Her får du tilgang til ​flere relevante dokumenter tilknyttet rammeavtalen. Et eksempel være utfylt kravsspesifikasjon fra leverandøren. 

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. 

Bruk nettleseren Google Chrome dersom du har problemer med å åpne dokumenter i ProWeb. 

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Spørsmål og avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.


Fant du det du lette etter?