Avtalen gjelder levering
av utstyr og dialysevæske for peritonealdialyse (PD), non-glukose PD-væske og PD-kateter.
Hvem er leverandører?
Kontaktinformasjon til leverandører:
Medtronic AS: e-post: avtaler@medtronic.com
Vingmed AS: Stian Di Vita, stian.di.vita@vingmed-as.no, 995 70 329
Baxter AS: Janne Folmoe, janne_folmoe@baxter.com, 90 95 25 81.
Produkter på avtale
Det er inngått fire delområder på avtalen. Under finner du leverandørene for hvert enkelt delområde i prioritert rekkefølge.
Delområde 1, PD-kateter:
- Medtronic AS // avtalenummer 11200202
- Vingmed AS // avtalenummer 11200203
Delområde 2, PD-væske, maskin APD og
forbruksmateriell:
-
Vingmed AS // avtalenummer 11200203
- Baxter AS // avtalenummer 11200201
Delområde 3. Non-glukose PD-væske:
- Baxter AS // avtalenummer 11200201
Delområde 4. Bikarbonat PD-væske:
- Vingmed AS // avtalenummer 11200203
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ida Holsbø
prosjektleder anskaffelser
ida.holsbo@sykehusinnkjop.no
+47 478 07 249
Helge Tveit Biti
Avtaleforvalter
helge.tveit.biti@sykehusinnkjop.no
+47 906 18 421
Dokumenter
Felles rammeavtale - Dialyse PD.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Dialyse PD/Felles rammeavtale - Dialyse PD.pdf | Felles rammeavtale - Dialyse PD.pdf | | pdf | 758775 |
Slik brukes avtalen
Høyest rangering avgjør avrop
Når det bestilles på avtalen, skal det skje hos leverandøren som er rangert høyest.
Dette gjelder ikke for eksisterende maskiner som er utplassert på sykehus og hos pasienter.
Forbruksmateriell til disse kan kjøpes hos leverandøren av de aktuelle maskinene, til priser som er avtalt med leverandørene.
I tillegg kan unntak gjøres i følgende tilfeller:
- Pasienter som har fått opplæring på et system og er fortrolig med bruken av dette, skal kunne fortsette å bruke samme system.
- Dersom en ny pasient har særlige behov som tilsier bruk av et system fremfor et annet skal man velge det systemet som ivaretar disse behovene på best måte. Dette kan blant annet være behov knyttet til å få en optimal behandling, og behov knyttet til fysiske forutsetninger/begrensninger hos pasient (for eksempel i forhold til koblinger og klemmer, håndtering av poser/forpakninger/emballasje og lignende).
Ved avvik fra rangeringen skal ansvarlig behandler protokollføre begrunnelsen for avviket. Dette protokollføres i pasientens journal.
Forklaring til avtalen
Fra avtalestart er det Vingmed som har 1. prioritet på nye PD-maskiner. Alle nye PD-pasienter skal starte med Fresenius-systemet fra Vingmed.
Hvis det er spesielle behov eller forutsetninger som gjør at 2. prioritet (Baxter-system) gir pasientene mer optimal behandling, mestring og/eller livskvalitet, kan dette benyttes. Begrunnelse for valg av 2. prioritet må dokumenteres av ansvarlig behandler.
PD-kateter er tatt med i avtalen, og Medtronic AS (Covidien) fikk 1. prioritet.
Nytt er også at Bikarbonat PD-væske er med i avtalen. Vingmed er eneste leverandør.
Non-glucose PD-væske er med i avtalen også denne gangen, og Baxter er eneste leverandør.
Har dere spørsmål rundt avtalen, ta kontakt med Sykehusinnkjøp eller innkjøpsavdelingen i ditt eget foretak.
Innlogging for brukere og leverandører
For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon. Dersom du ikke har bruker, må du kontakte ditt helseforetak.
Logg inn (Innkjøpsportalen)
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.
Logg inn (leverandørstatistikk)
Spørsmål eller avvik
Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.
Ønsker du å melde avvik på avtaler? Send e-post til avvik@sykehusinnkjop.no.