Nasjonal avtale

Flyreiser

Avtalen gjelder fra 1.april 2020 til og med 31. mars 2023.  

Avtalen kan deretter prolongeres i inntil 1 år.

Avtalen på flyreiser gjelder både for pasientreiser og tjenestereiser.

Hvem er leverandører?

Norwegian, SAS og Widerøe er valgt som leverandører.  

Informasjon om de ulike rutene fremkommer dokumentet "Flyreiser - tildeling per strekning" under dokumenter.

Slik brukes avtalen?

For å få tilgang til billetter med avtalebetingelse, må man for tjenestereiser benytte reisebyrået G Travel. Dersom du trenger brukertilgang, gå til avtale for reisebyråtjenester, eller kontakt innkjøpsleder i ditt foretak.

Logg inn i reisebyråets portal for å bestille billetter på avtalen, eller ta kontakt med dem på telefon.

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Evy Pleym

Senior prosjektleder anskaffelser 
evy.pleym@sykehusinnkjop.no
+47 452 68 720

Portrett

Billettyper

Bestilling skal skje hos prioritert leverandør ved kjøp av fleksible billetter. I avtalene er det gjort en prioritering av hvilke flyselskap som skal være hovedleverandøren på hver enkel rute. Ved bestilling er det viktig å bruke den prioriterte leverandøren i størst mulig grad.

For lavprisbilletter skal billigste tilgjengelige lavprisbillett på kjøpstidspunktet kjøpes.

Dokumenter

Innlogging for brukere og leverandører

​For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb benyttes. Her får du tilgang til ​flere relevante dokumenter tilknyttet rammeavtalen. Et eksempel være utfylt kravsspesifikasjon fra leverandøren. 

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. 

Bruk nettleseren Google Chrome dersom du har problemer med å åpne dokumenter i ProWeb. 

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Spørsmål eller avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.

Meldinger og nyheter: 



Fant du det du lette etter?