Avtalen gjelder levering av utstyr og maskiner til hemodialysebehandling. Avtalen er delt inn i 12 forskjellige delkontrakter.
Hvem er leverandører?
Baxter AS
Marissa Fornell Haugeland
E-post: marissa_fornell_haugeland@baxter.com
Mediplast AS
Marit Vee Akselsen
E-post: Marit.Vee.Akselsen@mediplast.com
Medtronic AS
Mats Aasgaard
E-post: avtaler@medtronic.com
Nordic MedCom AB
Robert Agerskog
E-post: ra@nordicmedcom.se
Scan-Med AS
Bjørn H. Johnsen
E-post: scan-med@scan-med.no
Vingmed AS
Stian Di Vita
E-post: stian.di.vita@vingmed-as.no
Produkter på avtale
- Delkontrakt 1: Maskiner for HD/HDF (Starter 1. Februar 2022)
1. Prioritet: Vingmed AS, avtalenummer: 11310309
2. Prioritet: Nordic MedCom AB, avtalenummer: 11310307
3. Prioritet: Baxter AS, avtalenummer: 11310306
4. Prioritet: Scan-Med AS, avtalenummer: 11310308
- Delkontrakt 2: Forbruksmateriell til eksisterende Fresenius maskiner
Leverandør: Vingmed AS, avtalenummer: 11310305
- Delkontrakt 3: Forbruksmateriell til eksisterende Nikkisio maskiner
Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
- Delkontrakt 4: Forbruksmateriell til eksisterende Gambro maskiner
Leverandør: Baxter AS, avtalenummer: 11310301
- Delkontrakt 5: Dialysekonsentrat
Leverandør: Baxter AS, avtalenummer: 11310301
- Delkontrakt 6: Dialysator
Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
- Delkontrakt 7: På-/avkoblingssett
Leverandør: Mediplast AS, avtalenummer: 11310302
- Delkontrakt 8a: Perifer kateternål/plastkanyle
Leverandør: Medtronic AS, avtalenummer: , avtalenummer: 11310303
- Delkontrakt 8b: Fistelnåler – spiss nål m/ sikkerhetsanordning
Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
- Delkontrakt 9: Fistelnåler - butt nål m/ skorpefjerner
Leverandør: Vingmed AS, avtalenummer: 11310305
- Delkontrakt 10: Fistelnåler – spiss nål u/ sikkerhetsanordning
Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
- Delkontrakt 11: Mobilt vannrenseanlegg
Leverandør: Baxter AS, avtalenummer: 11310301
- Delkontrakt 12: Dialysebord
Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ida Holsbø
prosjektleder anskaffelser
ida.holsbo@sykehusinnkjop.no
Merethe Gærnæ
avtaleforvalter
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Dokumenter
Slik brukes avtalen
Ved kjøp eller leie av nye maskiner skal det gjennomføres minikonkurranser mellom de valgte
leverandørene. Minikonkurransene gjennomføres som et samarbeid mellom bestillende avdeling og
Sykehusinnkjøp.
Det er utarbeidet dokumenter som brukes for gjennomføring av minikonkurransene.
Helseforetakene velger selv om de skal kjøpe eller leie nye maskiner på pay per treatment-avtale
(PPT). PPT-avtale gjelder kun ved utskiftning av hele maskinparker ved dialyseavdelingene.
Dokumentene for gjennomføring av minikonkurranse, tilsendes på forespørsel ved å kontakte avtaleforvalter eller prosjektleder for avtalen.
Innlogging for brukere og leverandører
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål eller avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.