Avtalen gjelder levering av hemodialysebehandling – utstyr og maskiner. Avtalen er delt inn i 12 forskjellige deltilbud.
Hvem er leverandører?
Det er inngått fem ulike leverandører på dette området. Følgende leverandører med kontaktpersoner er valgt:
Deltilbud 1 Maskiner for
HD/HFD
Følgende leverandører er valgt:
- Scan-Med
- Baxter
- Vingmed
- B. Braun
Deltilbud 2 – Forbruksmateriell til
eksisterende Fresenius-maskiner
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 3 – Forbruksmateriell til
eksisterende Nikkiso-maskiner
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 4 – Forbruksmateriell til
eksisterende Gambro-maskiner
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 5 – Dialysekonsentrat
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 6 – Dialysator
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 7 – På-/avkoblingssett
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 8 – Fistelnåler: Spiss nål
m/sikkerhetsanordning
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 9 – Fistelnåler: Butt nål
m/skorpefjerner
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 10 – Fistelnåler: Spiss nål
u/sikkerhetsanordning
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 11 – Mobilt
vannrenseanlegg
Følgende leverandører er valgt:
Deltilbud 12 - Dialysebord
Følgende leverandører er valgt:
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ida Holsbø
prosjektleder anskaffelser
ida.holsbo@sykehusinnkjop.no
+47 478 07 249
Merethe Gærnæ
Avtaleforvalter
merethe.gaernae@sykehusinnkjop.no
+47 976 64 748
Dokumenter
Felles rammeavtale hemodialyse.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Hemodialysebehandling/Felles rammeavtale hemodialyse.pdf | Felles rammeavtale hemodialyse.pdf | | pdf | 878146 |
Kunder tiltredelse - Hemodialysebehandling.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Hemodialysebehandling/Kunder tiltredelse - Hemodialysebehandling.pdf | Kunder tiltredelse - Hemodialysebehandling.pdf | | pdf | 357761 |
Slik brukes avtalen
Deltilbud 1:
Ved kjøp eller leie av nye maskiner skal det gjennomføres minikonkurranser mellom de fire valgte leverandørene. Minikonkurransene gjennomføres som et samarbeid mellom bestillende avdeling og Sykehusinnkjøp.
Vi har utarbeidet dokumenter som brukes for gjennomføring av minikonkurransene. Helseforetakene velger selv om de skal kjøpe eller leie nye maskiner på pay per treatment-avtale (PPT). PPT-avtale gjelder kun ved utskiftning av hele maskinparker ved dialyseavdelingene.
Deltilbud 6:
Det ble i uke 49 gjennomført et oppfølgingsmøte med prosjektgruppen og leverandørene av hemodialyseutstyr. I møtet med Baxter ble avvikene for delområde 6 – dialysatorer gjennomgått. Avviksmeldingene gjelder bruk av Baxters dialysefilter på Vingmeds Fresenius-maskiner. Det er ikke mottatt avviksmeldinger på bruk av dialysefilter til Baxters og Scan-Meds maskiner.
Sykehusinnkjøp har fulgt rutinene ved avvik og videresendt disse til Baxter, som har fulgt opp brukerne med opplæring og brukerinfo.
Innlogging for brukere og leverandører
For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb eller Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.
Logg inn (Innkjøpsportalen)
Logg inn (ProWeb)
Bruk nettleseren Google Chrome dersom du har problemer med å åpne dokumenter i ProWeb.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.
Logg inn (leverandørstatistikk)
Spørsmål eller avvik
Avvik på nasjonale avtaler skal registreres i
Reklamasjonsportalen.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.