Nasjonal avtale

Hemodialysebehandling - ny avtale

Avtalen gjelder fra 1. September 2021 for Helse Vest, Helse Midt og Helse Nord og fra 1. Oktober 2021 for Helse Sør-Øst. Avtalens varighet er til 31. August 2023 med mulighet for forlengelse inntil 1+1 år. 


Delkontrakt 1 - Maskiner for HD/HDF gjelder fra 1. Februar 2022 til 31. Januar 2024 med mulighet for forlengelse inntil 1+1 år.

Avtalen gjelder levering av utstyr og maskiner til hemodialysebehandling. Avtalen er delt inn i 12 forskjellige delkontrakter.

Hvem er leverandører?

Baxter AS
Marissa Fornell Haugeland
E-post: marissa_fornell_haugeland@baxter.com

Mediplast AS
Marit Vee Akselsen
E-post: Marit.Vee.Akselsen@mediplast.com

Medtronic AS
Mats Aasgaard​
E-post: avtaler@medtronic.com

Nordic MedCom AB
Robert Agerskog
E-post: ra@nordicmedcom.se

Scan-Med AS
Bjørn H. Johnsen
E-post: scan-med@scan-med.no

Vingmed AS
Stian Di Vita
E-post: stian.di.vita@vingmed-as.no

Produkter på avtale

  • Delkontrakt 1: ​Maskiner for HD/HDF (Starter 1. Februar 2022)
    ​1. Prioritet: Vingmed AS, avtalenummer: 11310309​
    2. Prioritet: Nordic MedCom AB, avtalenummer: 11310307
    3. Prioritet: Baxter AS, avtalenummer: 11310306
    4. Prioritet: Scan-Med AS, avtalenummer: ​11310308​
  • Delkontrakt 2: Forbruksmateriell til eksisterende Fresenius maskiner
    Leverandør: Vingmed AS, avtalenummer: 11310305
  • Delkontrakt 3: Forbruksmateriell til eksisterende Nikkisio maskiner
    Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
  • Delkontrakt 4: Forbruksmateriell til eksisterende Gambro maskiner
    Leverandør: Baxter AS, avtalenummer: 11310301
  • Delkontrakt 5: Dialysekonsentrat
    Leverandør: Baxter AS, avtalenummer: 11310301
  • Delkontrakt 6: Dialysator
    Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
  • Delkontrakt 7: På-/avkoblingssett
    Leverandør: Mediplast AS, avtalenummer: 11310302
  • Delkontrakt 8a: Perifer kateternål/plastkanyle
    Leverandør: Medtronic AS, avtalenummer: , avtalenummer: 11310303
  • Delkontrakt 8b: Fistelnåler – spiss nål m/ sikkerhetsanordning
    Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
  • Delkontrakt 9: Fistelnåler - butt nål m/ skorpefjerner
    Leverandør: Vingmed AS, avtalenummer: 11310305
  • Delkontrakt 10: Fistelnåler – spiss nål u/ sikkerhetsanordning
    Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304
  • Delkontrakt 11: Mobilt vannrenseanlegg
    Leverandør: Baxter AS, avtalenummer: 11310301
  • Delkontrakt 12: Dialysebord
    Leverandør: Scan-Med AS Norway, avtalenummer: 11310304

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Portrett

Ida Holsbø

prosjektleder anskaffelser 
ida.holsbo@sykehusinnkjop.no
+47 478 07 249


Portrett

Merethe Gærnæ

Avtaleforvalter 
merethe.gaernae@sykehusinnkjop.no
+47 976 64 748

Dokumenter

Slik brukes avtalen

Ved kjøp eller leie av nye maskiner skal det gjennomføres minikonkurranser mellom de valgte leverandørene. Minikonkurransene gjennomføres som et samarbeid mellom bestillende avdeling og Sykehusinnkjøp. 

Det er utarbeidet dokumenter som brukes for gjennomføring av minikonkurransene. Helseforetakene velger selv om de skal kjøpe eller leie nye maskiner på pay per treatment-avtale (PPT). PPT-avtale gjelder kun ved utskiftning av hele maskinparker ved dialyseavdelingene.

​​​​​Innlogging for brukere og leverandører

​For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb benyttes. Her får du tilgang til ​flere relevante dokumenter tilknyttet rammeavtalen. Et eksempel være utfylt kravsspesifikasjon fra leverandøren. 

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. 

Bruk nettleseren Google Chrome dersom du har problemer med å åpne dokumenter i ProWeb. 

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Spørsmål eller avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.


Fant du det du lette etter?