Avtalen gjelder levering av hjerteventiler- og ringer, og er delt opp i ti forskjellige delområder.
Hvem er leverandører?
Det er valgt fire leverandører:
Delområde 1: Mekaniske hjerteventiler
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Abbott Medical Norway AS
- Medtronic Norge AS
- Mediplast Innova AS
Delområde 2: Biologisk hjerteventiler, stentede, aorta,
pericard'
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
- Abbott Medical Norway AS
- Medtronic Norge AS
Delområde 3: Biologiske hjerteventiler, stentede, aorta, svin
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
Delområde 4: Biologiske hjerteventiler, stentede, mitral,
pericard
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
Delområde 5: Biologiske hjerteventiler, stentede, mitral,
svin
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
Delområde 6: Biologiske hjerteventiler, stentless, aorta, svin
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
Delområde 7: Biologiske hjerteventiler, stentless, aorta,
med conduit
Leverandører i rangert rekkefølge:
- Medtronic Norge AS
Delområde 8: RDV Rapid deployment Valve – «Hurtig
implanterbar klaff»
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
Delområde 9: Ringer – mitral
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
Delområde 10: Ringer - trikuspidal
- Medtronic Norge AS
- Abbott Medical Norway AS
- Edwards Lifesciences Nordic AB, NUF
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ragnhild Melleby Aslaksen
prosjektleder anskaffelser
ragnhild.aslaksen@sykehusinnkjop.no
Vilde Martine Haugerud
assisterende prosjektleder
vilde.martine.haugerud@sykehusinnkjop.no
Aina Birgitte Joki
rådgiver anskaffelser
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Dokumenter
Slik brukes avtalen
Avrop skal skje ved kjøp fra leverandør som til enhver tid er rangert som nummer 1. I
henhold til rammeavtalen, kan unntak gjøres i følgende tilfeller:
- Dersom prioritert leverandørs produkt ut i fra medisinsk faglig begrunnelse ikke kan
brukes i behandling av den aktuelle pasient.
- Prioritert leverandør kan etter forespørsel ikke levere produktene eller ikke kan levere
innen avtalefestet tid.
- Leverandøruavhengige, vitenskapelige studier viser at tilbudt produkt fra høyest rangert
leverandør ikke lenger er anbefalt brukt. Unntaket gjelder inntil leverandøren har en
tilfredsstillende erstatning på plass. Dette unntaket kan kun benyttes etter at
leverandøren er varslet.
- Inntil 10 % av årlig volum ved sykehusene kan brukes til utprøving av produkter som ikke
er på rammeavtalen. Se punkt 9.9 om utprøving av produkter.
Unntak etter punkt 1 og 2 besluttes av ansvarlig behandlende lege. Unntak etter punkt 3
besluttes av den nasjonale prosjektgruppen. Unntak etter punkt 4 besluttes av det enkelte Helseforetak.
Innlogging for brukere og leverandører
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål eller avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.