Avtalen gjelder levering av hygieneprodukter: desinfeksjonsmidler og dispenserprodukt for hånddesinfeksjon, såpe og krem.
Det er inngått avtale med 9 leverandører, fordelt på 24 delkontrakter.
Hvem er leverandører?
Det er inngått avtale med 9 leverandører:
Produkter på avtale
Avtalen er delt inn i 24 delkontrakter:
- Desinfeksjonsmidler, pulver/tabletter, teknisk, pereddiksyre
Leverandør: Brage Medical AS, Avtalenummer: 12770101
- Desinfeksjonsmidler, pulver/tabletter, teknisk, Pentakalium-bis(peroksimonosulfat)- bis(sulfat)
Leverandør: Brage Medical AS, Avtalenummer: 12770101
- Desinfeksjonsmidler, kluter/serviettørk, teknisk, overfalte, pereddiksyre
Leverandør: Palliance AS, Avtalenummer: 12770105
- Desinfeksjonsmidler, kluter/serviettørk, teknisk, medisinsk utstyr, pereddiksyre
Leverandør: Norengros AS, Avtalenummer: 12770104
- Desinfeksjonsmidler, kluter/serviettørk, teknisk, hydrogenperoksid
Leverandør: Norengros AS, Avtalenummer: 12770104
- Desinfeksjonsmidler, ferdig utblandet, teknisk, Hydrogenperoksid
Leverandør: Palliance AS, Avtalenummer: 12770105
- Desinfeksjonsmidler, ferdig utblandet, teknisk, klordioksid, hypoklorsyre eller annen klorforbindelse
Leverandør: Partnermed AS, Avtalenummer: 12770106
- Desinfeksjonsmidler, Kluter og flytende, teknisk, klordioksid, til prober
Leverandør: Vingmed AS, Avtalenummer: 12770109
- Desinfeksjonsmidler, flytende, teknisk, alkohol
(Gjelder Helse Sør-Øst, Helse Nord og Helse Midt-Norge)
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770110
- Desinfeksjonsmidler, kluter/serviettørk, teknisk, alkohol
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
- Desinfeksjonsmidler, kluter/serviettørk, kontor/skjerm/tastatur, alkohol
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
- Injeksjonstørk, hud, alkohol
Leverandør: Mediq Norge AS, Avtalenummer: 12770103
- Desinfeksjonstørk, Koblinger og hetteglass, sluttsterilisert alkohol
Leverandør: Partnermed AS, Avtalenummer: 12770106
- Hånddesinfeksjonsmidler, servietter (alkohol)
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
- Hånddesinfeksjonsmidler, flasker (alkohol)
(Gjelder Helse Sør-Øst, Helse Nord og Helse Midt-Norge)
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770110
- Hånddesinfeksjonsmidler, flasker (uten alkohol):
Leverandør: Softox Solutions AS, Avtalenummer: 12770108
- Rengjøringsklut, overflate/utstyr (uten alkohol)
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
- Hånddesinfeksjon, såpe og krem for manuell dispenser, pose
(Gjelder Helse Nord, Helse Midt-Norge og Helse Sør-Øst)
Leverandør: Puls AS, Avtalenummer: 12770107
- Hånddesinfeksjon for manuell dispenser, flaske/tråd- (stål-) dispenser
(Gjelder Helse Nord og Helse Midt-Norge)
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770111
- Såpe og krem for manuell dispenser, flaske/tråd- (stål-) dispenser
(Gjelder Helse Nord og Helse Midt-Norge)
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770111
- Hånddesinfeksjon og såpe for berøringsfri dispenser
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
- Hånddesinfeksjonsmidler, kirurgisk med langtidseffekt
1. Prioritet: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
2. Prioritet: Mediq Norge AS, Avtalenummer: 12770103
- Hånddesinfeksjonsmidler, kirurgisk uten langtidseffekt
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
- Hånddesinfeksjonsmidler, gulvstativ
Leverandør: Kiiltoclean AS, Avtalenummer: 12770102
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ragnhild Melleby Aslaksen
prosjektleder anskaffelser
ragnhild.aslaksen@sykehusinnkjop.no
Julie Forøy
avtaleforvalter
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Dokumenter
Slik brukes avtalen
For delkontrakt 22 - kirurgisk hånddesinfeksjon med langtidseffekter er det tildelt parallelle rammeavtaler i prioritert rekkefølge med avropsmekanisme:
Avrop på rammeavtalene vil skje ved kjøp fra leverandør som til enhver tid er rangert som nummer 1
Unntak fra hovedregel om avrop
Unntak fra kan gjøres i følgende tilfeller:
- Dersom prioritert leverandørs produkt ut ifra medisinsk faglig begrunnelse ikke kan brukes.
- Dersom prioritert leverandørs produkt ikke kan brukes ut ifra bygningsmessige forhold hos kunden.
- Prioritert leverandør kan etter forespørsel ikke levere produktene eller kan ikke levere innen avtalefestet tid
Unntak etter I og II besluttes av ledelsen ved den enkelte avdeling.
I slike tilfeller skal avrop skje hos den høyest rangerte leverandøren som kan levere i henhold til unntaket.
Innlogging for brukere og leverandører
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål eller avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.