Nasjonal avtale

Mat og drikke

Avtalene gjelder fra 1. juni 2016 fram til 1. mars 2022. Nye Mat og Drikke avtaler er iverksatt. Tildeling og iverksettelse på enkelte avtaler er utsatt. Enkelte avtaler er prolongert.  

Avtalen gjelder levering av mat og drikke.

Det er inngått avtaler i to hovedgrupper – ferskvarer og øvrige varer.

I kategorien «øvrige varer» er det inngått nasjonale avtaler.

For ferskvarer er det regional tildeling på flere av delområdene.

Løpende rammeavtale 11130103 for grossistvarer med Servicegrossistene er forlenget fram til 1.mars 2022.

Løpende rammeavtale 11130101 for Asko Norge AS - iskrem og frosne desserter er forlenget fram til 1. mars 2022.

Asko Norge AS har også prolonger rammeavtalen 11130101 for juice fram til 1. mars 2022. Denne inneholder kun lagringsstabil juice.

Bakehuset As har prolongert rammeavtalen for Helse Førde fram til 28. februar 2022.

Hvem er leverandører?

Leverandørene har følgende kontaktpersoner:

  • Servicegrossistene AS: Kristian Sundbye. E-post: kristiansg.no Telefon: 982 95 115 
  • Asko Norge AS: Pia W. Lødrup. E-post: pia.lodrup@asko.no. Telefon: 95 11 53 32
  • Bakehuset AS: Odd Nilsen. E-post Odd.nilsen@bakehuset.no. Telefon: 951 848 18
  • Produkter på avtale: Mat og drikke - øvrige varer

På dette området er det tildelt nasjonale avtaler. Følgende leverandører leverer følgende produkter:

Asko Norge AS (avtalenummer 11130101):

  • Juice
  • Iskrem og frosne desserter

Servicegrossistene AS (avtalenummer 11130103 grossistvarer)

  • Grossistvarer (pålegg (kjøttpålegg kommer delområdene hvitt og rødt kjøtt), langtidsholdbare brødvarer, egg- og eggprodukter, margarin, olje og majones, ferdigmat, saus og buljong, hermetikk, frosne grønnsaker og frukt, kjeks, te og øvrige tørrvarer).

Produkter på avtale: Mat og drikke - Bakevarer

Tildeling er gjort per helseforetak (helseforetak / leverandør / avtalenummer): 

  • Helse Førde HF / Bakehuset AS / 11140111

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Ved behov for mer utfyllende informasjon om avtalen kontaktes innkjøpsleder i ditt HF, eller Sykehus sin prosjektleder:

Portrett

Mads Brasøy Sætrum

prosjektleder 
mads.brasoy.satrum@sykehusinnkjop.no
+47 480 21 322


Portrett

Mona-Linn Roska

avtaleforvalter 
mailto:mona-linn.roska@sykehusinnkjop.no
+47 901 80 656

Dokumenter

Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 2.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 2.pdfKunder tiltredelse - Mat og Drikke 2.pdfpdf206791
Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 1.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 1.pdfKunder tiltredelse - Mat og Drikke 1.pdfpdf234368
20160608_Avviksskjema_mat_og_drikke.xlsxhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/20160608_Avviksskjema_mat_og_drikke.xlsx20160608_Avviksskjema_mat_og_drikke.xlsxxlsx28135
Rammeavtale Mat og Drikke 2 - felles avtale.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Rammeavtale Mat og Drikke 2 - felles avtale.pdfRammeavtale Mat og Drikke 2 - felles avtale.pdfpdf841609
Rammeavtale Mat og Drikke 1 - felles avtale.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Rammeavtale Mat og Drikke 1 - felles avtale.pdfRammeavtale Mat og Drikke 1 - felles avtale.pdfpdf822513

Innlogging for brukere og leverandører

​For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb benyttes. Her får du tilgang til ​flere relevante dokumenter tilknyttet rammeavtalen. Et eksempel være utfylt kravsspesifikasjon fra leverandøren. 

For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. 

Bruk nettleseren Google Chrome dersom du har problemer med å åpne dokumenter i ProWeb. 

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Spørsmål eller avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.


 

Fant du det du lette etter?