Nasjonal avtale

Mat og drikke

Avtalene gjelder fra 1. juni 2016 fram til 31. august 2022. Nye Mat og Drikke avtaler er iverksatt.

Grossistavtalen er en egen anskaffelse. Den finnes på Sykehusinkjøp sin hjemmeside under Grossistvarer . Oppstart 2. april 2022.


Merk ny prolongeringsperiode for avtalene under:

11130101 Asko- iskrem er prolongert til 31. august 2022.

11140111 Bakehuset- bakerivarer (gjelder for Helse Førde) er prolongert til 31. august 2022.

Avtalen gjelder levering av mat og drikke.

Det er inngått avtaler i to hovedgrupper – ferskvarer og øvrige varer.

I kategorien «øvrige varer» er det inngått nasjonale avtaler.

For ferskvarer er det regional tildeling på flere av delområdene.

Rammeavtale 11130101 for Asko Norge AS - iskrem og frosne desserter er forlenget fram til og med 31. august 2022.

Bakehuset As har prolongert rammeavtalen for Helse Førde fram til 31. august 2022.

Hvem er leverandører?

Leverandørene har følgende kontaktpersoner:

  • Asko Norge AS: Pia W. Lødrup. E-post: pia.lodrup@asko.no. Telefon: 95 11 53 32
  • Bakehuset AS: Odd Nilsen. E-post Odd.nilsen@bakehuset.no. Telefon: 951 848 18
  • Produkter på avtale: Mat og drikke - øvrige varer

På dette området er det tildelt nasjonale avtaler. Følgende leverandører leverer følgende produkter:

Asko Norge AS (avtalenummer 11130101):

  • Iskrem og frosne desserter

Bakehuset AS (avtalenummer 11140111 bakerivarer)

  • Ferske bakerivarer

Produkter på avtale: Mat og drikke - Bakevarer

Tildeling er gjort per helseforetak (helseforetak / leverandør / avtalenummer): 

  • Helse Førde HF / Bakehuset AS / 11140111

Produkter på avtale: Mat og drikke - Iskrem og frosne desserter

  • Nasjonalt/ Asko Norge/ 11130101

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Ved behov for mer utfyllende informasjon om avtalen kontaktes innkjøpsleder i ditt HF, eller Sykehus sin prosjektleder:

​Mads Brasøy Sætrum

prosjektleder 
mads.brasoy.satrum@sykehusinnkjop.no

​Mona-Linn Roska

avtaleforvalter 
mona-linn.roska@sykehusinnkjop.no

Dokumenter

Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 2.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 2.pdfKunder tiltredelse - Mat og Drikke 2.pdfpdf206791
Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 1.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Kunder tiltredelse - Mat og Drikke 1.pdfKunder tiltredelse - Mat og Drikke 1.pdfpdf234368
20160608_Avviksskjema_mat_og_drikke.xlsxhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/20160608_Avviksskjema_mat_og_drikke.xlsx20160608_Avviksskjema_mat_og_drikke.xlsxxlsx28135
Rammeavtale Mat og Drikke 2 - felles avtale.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Rammeavtale Mat og Drikke 2 - felles avtale.pdfRammeavtale Mat og Drikke 2 - felles avtale.pdfpdf841609
Rammeavtale Mat og Drikke 1 - felles avtale.pdfhttps://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Mat og drikke/Rammeavtale Mat og Drikke 1 - felles avtale.pdfRammeavtale Mat og Drikke 1 - felles avtale.pdfpdf822513

Innlogging for brukere og leverandører

​For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak. ​

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Spørsmål eller avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.


 

Fant du det du lette etter?