Nasjonal avtale

Medisinske møbler og inventar

Avtalen gjelder fra 1. mai 2023 til 30. april 2025, med mulighet for forlengelse inntil 1+1 år.


Delkontrakt 5 - Dialysebord gjelder fra 1. september 2023 til 31. august 2025, med mulighet for forlengelse inntil 1+1 år. 

Avtalen omfatter standard sykeh​ussenger, hvilestoler, dialysebord, infusjonsstativ, trykkfordelende madrasser og vekseltrykkmadrasser. 

Se avtale medisinske møbler og nattbord​ for juniorsenger, nattbord, standard madrasser, undersøkelsesbenker, prøvetakningsstol, dialysestol, personløftere, mobiliseringsstol, transportrullestol, og hygieneutstyr til dusj og stell.

Hvem er leverandører?

Oversikt over leverandører og kontaktinfo. 

Etac AS
Cathrine Sigvardsen
Cathrine.sigvardsen@etac.com

Fysiopartner AS
Katarina Moëll
katarina.moell@medema.se

Handi Aid AS
Marit Gislefoss
marit@handiaid.no

Lindbak AS
Ulla Britt Morseth
ulla.morseth@lindbak.no

Scan-Med AS
Bjørn H. Johnsen
Bjornhj@scan-med.no

Sjöbloms Sjukvårdsutrustning AB
Urban Johansson
urban@sjobloms.com​

Sunrise Medical AS
Lars Reinhardt
lars.reinhardt@sunrisemedical.no

Varodd Velferdsteknologi AS
Tor Olav Slettum
Tor.olav@varodd.no

Produkter på avtale

Oversikt over delkontrakter, leverandører og avtalenummer.

Delkontrakt 1 - Standard sykehusseng består av paralelle deltilbud og har avtalenummer basert på region.

Delkontrakt 1 - Standard Sykehusseng
Leverandør 1. prioritet: Etac AS
Avtalenummer Helse Sør-Øst: 12940101
Avtalenummer Helse Vest: 12940109
Avtalenummer Helse Midt: 12940110
Avtalenummer Helse Nord: 12940111

Leverandør 2. prioritet: Sunrise Medical AS
Avtalenummer Helse Sør-Øst: 12940107
Avtalenummer Helse Vest og Midt: 12940112​
Avtalenummer Helse Nord: 12940113​

Delkontrakt 2 - Hvilestol pasientrom
Leverandør: Lindbak AS
Avtalenummer: 12940104​

Delkontrakt 5 - Dialysebord (løper fra 01.09.23)
Leverandør: Scan-Med AS
Avtalenummer: 12940105

Delkontrakt 6 - Infusjonsstativ 
Leverandør: Sjöbloms Sjukvårdsutrustning AB
Avtalenummer: 12940106

Delkontrakt 7 - Infusjonsstativ, sammenleggbart
Leverandør: Sjöbloms Sjukvårdsutrustning AB​
Avtalenummer: 12940106

Delkontrakt 8 - Infusjonsstativ automatisk hev/senk
Leverandør: Fysiopartner AS
Avtalenummer: 12940102

Delkonrakt 9 - Trykkfordelende madrass kjøp
Leverandør: Varodd Velferdsteknologi AS
Avtalenummer: 12940108

Delkontrakt 10 - Vekseltrykkmadrass kjøp
Leverandør: Handi Aid AS
Avtalenummer: 12940103

Veileder for kjøp av madrassene på avtalen (PDF)

Delkontrakt 3 - Arbeidsstol til medisinsk miljø og delkontrakt 4 - Akuttbåre akuttmottak er avlyst og utlyses senere. 

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

​Ida Pernille Ulle

prosjektleder 
ida.pernille.ulle@sykehusinnkjop.no

​​​

​Merethe Gærnæ

avtaleforvalter 
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no


​​​

Dokumenter​

Slik brukes avtalen

For delkontrakt 1 skal alle avrop som hovedregel skje hos den leverandøren som er rangert som nummer 1 på avtalen. 

Unntak fra hovedregel om avrop:
1. Dersom øverste rangerte leverandørs utstyr skaper uforholdsmessige store tekniske 
vanskeligheter.
2. Dersom øverst rangerte leverandør ikke kan levere produktet, eller ikke kan levere 
produktet innen avtalefestet tid. 
3. Dersom øverst rangert leverandør ikke har oppdatert de elektroniske varekatalogene med aktuelle produkter innen avtalefestet tid for aktuelt helseforetak. 

Ved unntak fra rangeringen vil avrop alltid skje hos den høyeste rangerte leverandøren som kan levere i tråd med unntakstilfellene. 

For øvrige delkontrakter er det ingen spesielle avropsmekanismer.​

Innlogging for brukere og leverandører

​For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.​

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.

Logg inn (Leverandørportalen)

Spørsmål eller avvik

Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her

Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til  leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.

Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.






Fant du det du lette etter?