Avtalen omfatter standard sykehussenger, hvilestoler, dialysebord, infusjonsstativ, trykkfordelende madrasser og vekseltrykkmadrasser.
Se avtale medisinske møbler og nattbord for juniorsenger, nattbord, standard madrasser, undersøkelsesbenker, prøvetakningsstol, dialysestol, personløftere, mobiliseringsstol, transportrullestol, og hygieneutstyr til dusj og stell.
Hvem er leverandører?
Oversikt over leverandører og kontaktinfo.
Etac AS
Cathrine Sigvardsen
Cathrine.sigvardsen@etac.com
Fysiopartner AS
Katarina Moëll
katarina.moell@medema.se
Handi Aid AS
Marit Gislefoss
marit@handiaid.no
Lindbak AS
Ulla Britt Morseth
ulla.morseth@lindbak.no
Scan-Med AS
Bjørn H. Johnsen
Bjornhj@scan-med.no
Sjöbloms Sjukvårdsutrustning AB
Urban Johansson
urban@sjobloms.com
Sunrise Medical AS
Lars Reinhardt
lars.reinhardt@sunrisemedical.no
Varodd Velferdsteknologi AS
Tor Olav Slettum
Tor.olav@varodd.no
Produkter på avtale
Oversikt over delkontrakter, leverandører og avtalenummer.
Delkontrakt 1 - Standard sykehusseng består av paralelle deltilbud og har avtalenummer basert på region.
Delkontrakt 1 - Standard Sykehusseng
Leverandør 1. prioritet: Etac AS
Avtalenummer Helse Sør-Øst: 12940101
Avtalenummer Helse Vest: 12940109
Avtalenummer Helse Midt: 12940110
Avtalenummer Helse Nord: 12940111
Leverandør 2. prioritet: Sunrise Medical AS
Avtalenummer Helse Sør-Øst: 12940107
Avtalenummer Helse Vest og Midt: 12940112
Avtalenummer Helse Nord: 12940113
Delkontrakt 2 - Hvilestol pasientrom
Leverandør: Lindbak AS
Avtalenummer: 12940104
Delkontrakt 5 - Dialysebord (løper fra 01.09.23)
Leverandør: Scan-Med AS
Avtalenummer: 12940105
Delkontrakt 6 - Infusjonsstativ
Leverandør: Sjöbloms Sjukvårdsutrustning AB
Avtalenummer: 12940106
Delkontrakt 7 - Infusjonsstativ, sammenleggbart
Leverandør: Sjöbloms Sjukvårdsutrustning AB
Avtalenummer: 12940106
Delkontrakt 8 - Infusjonsstativ automatisk hev/senk
Leverandør: Fysiopartner AS
Avtalenummer: 12940102
Delkonrakt 9 - Trykkfordelende madrass kjøp
Leverandør: Varodd Velferdsteknologi AS
Avtalenummer: 12940108
Delkontrakt 10 - Vekseltrykkmadrass kjøp
Leverandør: Handi Aid AS
Avtalenummer: 12940103
Veileder for kjøp av madrassene på avtalen (PDF)
Delkontrakt 3 - Arbeidsstol til medisinsk miljø og delkontrakt 4 - Akuttbåre akuttmottak er avlyst og utlyses senere.
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ida Pernille Ulle
prosjektleder
ida.pernille.ulle@sykehusinnkjop.no
Merethe Gærnæ
avtaleforvalter
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Dokumenter
Slik brukes avtalen
For delkontrakt 1 skal alle avrop som hovedregel skje hos den leverandøren som er rangert som nummer 1 på avtalen.
Unntak fra hovedregel om avrop:
1. Dersom øverste rangerte leverandørs utstyr skaper uforholdsmessige store tekniske
vanskeligheter.
2. Dersom øverst rangerte leverandør ikke kan levere produktet, eller ikke kan levere
produktet innen avtalefestet tid.
3. Dersom øverst rangert leverandør ikke har oppdatert de elektroniske varekatalogene med aktuelle produkter innen avtalefestet tid for aktuelt helseforetak.
Ved unntak fra rangeringen vil avrop alltid skje hos den høyeste rangerte leverandøren som kan levere i tråd med unntakstilfellene.
For øvrige delkontrakter er det ingen spesielle avropsmekanismer.
Innlogging for brukere og leverandører
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål eller avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.