Bestilling skal gå gjennom Tolkenetts bestillingsportal, men her kan den legges inn på en av to måter:
1) Direkte i Tolknetts bestillingsportal av bestiller selv:
Link.
I bestillingsportalen brukes samme innlogging og grensesnitt som ved bestilling av tolketjenester, velg ‘Oversettelsesoppdrag’ under ‘Nytt oppdrag’ på forsiden. Bestillingsveileding fra Tolkenett finnes under ‘Dokumenter’ her på siden. Følg bestillingsveiledningen eller kontakt Tolknett på e-post eller telefon hvis du ikke tidligere har fått tildelt brukernavn og passord til portalen. De vil opprette deg som bruker og veilede deg.
2) Via e-post eller telefon til Tolkenett som legger inn bestilling på vegne av bestiller:
E-post: oversetting@tolkenett.no
Telefon: 94005830
Utveksling av dokumenter som inneholder personopplysninger og/eller sensitiv informasjon kan foregå enten gjennom Tolkenetts krypterte bestillingsportal, via en kryptert OneDrive for Business-mappe (se nærmere beskrivelse under ‘Dokumenter’), eller som brevpost. Ikke-sensitive dokumenter kan utveksles på e-post.
Ved hasteoppdrag som skal leveres innen 24 timer kan bestilling med fordel foretas på telefon til 94005830 eller 22993299.
I vedlegget fra Sykehusinnkjøp, «Veileder til bestillere» ser du en detaljert beskrivelse av leverandør og oppdragsgivers forpliktelser.
Prisinformasjon får du på eget HF.