På vegne av de
regionale helseforetakene har Sykehusinnkjøp inngått avtale på levering av oversettelsestjenester.
Hvem er leverandører?
Tolkenett AS er
valgt som leverandør.
Kontaktperson for
avtalen hos Tolkenett AS er Kari Haakonseth. Epost: kari@tolkenett.no,
Alle bestillinger og generelle henvendelser skal til oversetting@tolkenett.no.
Hva inneholder avtalen?
Avtalen på
oversettelsestjenester kan benyttes ved behov for skriftlige oversettelser av
alle typer tekst, eksempelvis pasientbrosjyrer, skjemaer, innkallingsbrev,
informasjonsmateriell, nettsider, epikriser, språkvask av doktorgradsavhandlinger,
forskningsarbeid, vitnemål, CV og autorisasjoner.
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp HF
Hege Pedersen
prosjektleder anskaffelser
hege.pedersen@sykehusinnkjop.no
Bergljot Mikkelsen
avtaleforvalter
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Slik brukes avtalen
Bestilling skal gå gjennom Tolkenetts
bestillingsportal, men her kan den legges inn på en av to måter:
1) Direkte i Tolknetts bestillingsportal av
bestiller selv: Link.
I bestillingsportalen brukes samme
innlogging og grensesnitt som ved bestilling av tolketjenester, velg
‘Oversettelsesoppdrag’ under ‘Nytt oppdrag’ på forsiden. Bestillingsveileding fra Tolkenett finnes under ‘Dokumenter’ her på siden. Følg bestillingsveiledningen eller kontakt Tolknett på e-post eller telefon hvis du
ikke tidligere har fått tildelt brukernavn og passord til portalen. De vil
opprette deg som bruker og veilede deg.
2) Via e-post eller telefon til
Tolkenett som legger inn bestilling på vegne av bestiller:
E-post: oversetting@tolkenett.no
Telefon: 94005830
Utveksling av dokumenter som
inneholder personopplysninger og/eller sensitiv informasjon kan foregå enten
gjennom Tolkenetts krypterte bestillingsportal, via en kryptert OneDrive for Business-mappe (se nærmere beskrivelse under ‘Dokumenter’), eller som brevpost. Ikke-sensitive
dokumenter kan utveksles på e-post.
Ved hasteoppdrag som skal leveres
innen 24 timer kan bestilling med fordel foretas på telefon til 94005830 eller
22993299.
I vedlegget fra Sykehusinnkjøp, «Veileder til
bestillere» ser du en detaljert beskrivelse av leverandør og oppdragsgivers forpliktelser.
Prisliste finnes på Sykehusinnkjøp
proweb.
Avtalespesialister er
privatpraktiserende helsespesialister som har driftsavtale med de regionale
helseforetakene, og som får driftstilskudd fra staten for oppdrag utført på
vegne av spesialisthelsetjenesten. Dette inkluderer blant annet leger og
psykologer. Avtalespesialistene vurderer og behandler tilstander som ikke
krever innleggelse, tilsvarende sykehusenes poliklinikker, og opererer etter
henvisning fra fastlege eller annet helsepersonell med henvisningsrett.
For en oversikt over avtalespesialistene,
se de regionale helseforetakenes hjemmesider. Her ligger det til enhver tid
oppdaterte lister over hvem som har driftsavtale med det enkelte regionale
helseforetak.
Avtalespesialistene skal benytte
denne rammeavtalen for oppdrag som er omfattet av driftsavtalen med de
regionale helseforetakene og som er berettiget driftstilskudd fra staten.
Oppdrag med pasienter som ikke er
henvist fra lege eller annet helsepersonell med henvisningsrett, og som derfor
betaler behandlingen selv, er ikke omfattet av rammeavtalen.
Dokumenter
Innlogging for brukere og leverandører
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål eller avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.