Nasjonal avtale

Reisebyråtjenester - tjenestereiser ny avtale fra 1. mars 2020

Avtalen gjelder fra 1. mars 2020 til 28. februar 2022, med mulighet til forlengelse i inntil 1 + 1 år.

Denne avtalen omfatter online- og manuell bestilling av reisetjenester, som fly, hotell og leiebil. G Travel er leverandør.

Se mer på denne siden om G Travel Norges oppbud, som ikke har noen konsekvens for bestilling av  tjenestereiser.

Hvem er leverandører?

G Travel Norge AS er valgt som leverandør.

Kontaktperson for avtalen i G Travel er  Børge Berg: epost borge.berg@gtravel.no, telefon 950 89 296.

Togbestilling

G Travel jobber med å utvikle en en funksjonalitet for togbestilling, ved hjelp av API til EnTur. Når den er på plass vil man kunne bestille alle typer reiser som er tilgjengelig på den nasjonale reiseplanleggeren https://en-tur.no/.

Inne i portalen er det link til bestilling av tog med VY og link til bestilling av flytog under bestill reise ref:

bestille reise.png

Slik bruker du avtalen

G Travel Norge AS har en egen bestillingsportal på nett:

Innlogging bestillingsportal

Registrering av ny bruker:

For å bruke reiseportalen må du ha en egen profil. Dersom du ikke allerede har en profil kan du sende en e-post* til G Travel med følgende opplysninger (e-postadresse finner du lenger ned på siden):

  • Fornavn
  • Etternavn
  • E-postadresse (firma e-post)
  • Mobilnummer
  • Hvilken avdeling du er ansatt i
  • Betalingsmåte (kredittkort/faktura)
* Viktig at denne sendes fra din firma e-post
 

Brukerveiledning (video):

Betalingskort

I avtalen er det lagt opp til bruk av personlige betalingskort eller reisekonto der helseforetaket har opprettet dette. Betalingsinformasjon må den enkelte bruker legge inn i sin profil.  Målet er å få ned mengden fakturaer, som både er tid- og ressurskrevende, samt lite miljøvennlig.

App til mobil

Appen tilhørende reisebyrået heter G Travel Online og kan lastes ned til både IOS, Android og Windows.

Benytt samme brukernavn og passord som på web.

Man kan også benytte nettleser på mobil, og lagre siden på startskjermen. Siden er laget med «responsive webdesign» og er tilpasset mobilvisning.

Man slipper da å laste ned app, samt å holde denne oppdatert.

Prioritert leverandør på flyreiser

Alle Oppdragsgivers kontraktsvilkår og rabatter på fly, hotell og leiebil vil markeres med en grønn stjerne, og på strekninger hvor Oppdragsgiver har en prioritert rekkefølge på sine leverandører vil dette komme tydelig frem med tallmerking ref:

Prio.png

NB! Avtalen skal ikke benyttes til å bestille private reiser.

Support og booking over telefonen

Kontaktinformasjon G Travel

Når det gjelder telefonsupport (booking og øvrig support på telefon), er det ulikt for foretakene hvor man skal henvende seg:

Helse Nord:

G Travel AS:
Booking: Telefon: +47 75 40 10 10. E-post: helseforetak.boo@gtravel.no
Support: Telefon: +47 38 12 56 30. E-post: online@gtravel.no

Helse Midt-Norge, Helse Vest og Helse Sør-Øst (inkludert felleseide foretak i disse regionene):

G Travel Trondheim: Telefon: +47 73 48 98 66. E-post: helseforetak.trd@gtravel.no.

Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp

Portrett

Evy Pleym

Senior prosjektleder anskaffelser 
evy.pleym@sykehusinnkjop.no
+47 452 68 720

Dokumenter

Innlogging for brukere og leverandører

For kunder på avtalen, kan innlogging i ProWeb eller Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon.

Bruk nettleseren Google Chrome dersom du har problemer med å åpne dokumenter i ProWeb. 

Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.

Logg inn (leverandørstatistikk)


Spørsmål eller avvik

Har du spørsmål, tilbakemeldinger, eller ønsker å melde avvik på avtalen?

Send e-post til avvik.vikar@sykehusinnkjop.no.


Meldinger 

6. april 2020: Endrede rutiner for refusjon

Flyselskapene har endret sine rutiner for refusjoner av reiser bestilt gjennom reisebyråer. Flyselskapene tillater ikke lenger automatisk refundering av kansellerte billetter gjennom det ukentlige fly-betalingsoppgjøret (BSP). Dette gjelder alle billetter, også full-flex billetter som er 100 prosent refunderbare. Alle reisebyråer er nå henvist til ett gammeldags system med manuell behandling av hver enkelt refusjon. Dette kan i ytterste konsekvens bety at det kan ta mange måneder før flyselskapene godkjenner og utbetaler beløpet som skal refunderes. Vi beklager de ulempene dette medfører våre kunder!

Fant du det du lette etter?