Avtalen gjelder kjøp av ryggmargsstimulatorer.
Hvem er leverandører?
Medtronic Norge AS:
Elin Olsen, e-post: avtaler@medtronic.com. Telefon: +45 27 79 76 27
Abbott Medical Norway AS:
Ann-Christin Borge, e-post ann.borge@abbott.com, telefon 907 76 215
Boston Scientific Nordic AB:
Gitte Hove, e-post tendernordic@bsci.com, telefon: +46 42 25 69 30
Nevro Medical Ltd.:
Andreas Langré, e-post andreas.langre@nevro.com, telefon: + 46 730 370 379
Produkter på avtale
Følgende leverandører er tildelt kontrakt, med avrop etter prioritet:
Delavtale 1: Ikke-oppladbar ryggmargsstimulator
1. Boston Scientific Nordic AS – Avtalenummer 11880302
2. Medtronic Norge AS – Avtalenummer 11880303
3. Abbott Medical Norway AS – Avtalenummer 11880301
Delavtale 2: Oppladbar ryggmargsstimulator
1. Nevro Medical Ltd. – Avtalenummer 11880304
2. Medtronic Norge AS – Avtalenummer 11880303
3. Boston Scientific Nordic AS – Avtalenummer 11880302
Delområde 3: DRG-stimulator
1. Abbott Medical Norway AS – Avtalenummer 11880301
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ann-Kristin Johnsen
prosjektleder anskaffelser
Ann-Kristin.Johnsen@sykehusinnkjop.no
Julie Forøy
avtaleforvalter
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no
Dokumenter
Slik brukes avtalen
Som hovedregel skal avrop på denne rammeavtalen skje ved kjøp fra
leverandør som til enhver tid er rangert som nummer 1 innenfor den enkelte
delkontrakt.
Unntak fra hovedregel om avrop kan gjøres i følgende
tilfeller:
- Dersom prioriterte leverandørs produkter ut i
fra medisinskfaglig begrunnelse ikke kan brukes, eller ikke vil gi et
tilfredsstillende resultat, i behandling av den aktuelle pasient.
- Ved bytte av enhet innenfor et system har
ansvarlig behandlende lege mulighet til å velge eksisterende leverandør pga.
systemkompatibilitet.
- Prioritert leverandør kan etter forespørsel ikke
levere produktene eller kan ikke levere innen avtalefestet tid.
- Leverandøruavhengige, vitenskapelige studier
viser at tilbudt produkt fra høyest rangert leverandør ikke lenger er anbefalt
brukt. Unntaket gjelder inntil leverandøren har en tilfredsstillende erstatning
på plass. Dette unntaket kan kun benyttes etter at leverandøren er varslet.
Unntak etter 1,2 og 3 besluttes av ansvarlig behandlende
lege. Unntak etter IV besluttes av den nasjonale prosjektgruppen.
Innlogging for brukere og leverandører
For prisinformasjon må man ta kontakt med sitt helseforetak.
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk ved å følge lenken under.
Logg inn (Leverandørportalen)
Spørsmål eller avvik
Helseforetakene kan registrere avvik på nasjonale avtaler i
Reklamasjonsportalen. En veileder for bruk av reklamasjonsportalen finner du her.
Leverandører må opprette egen bruker på «min side» i leverandørportalen for å sende avvik. Forespørsel sendes til leverandorstatistikk@sykehusinnkjop.no.
Har du spørsmål om bruk av avtalen, søknad om endringer eller andre tilbakemeldinger? Send e-post til
avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.