Avtalen gjelder levering av storkjøkkenutstyr og hvitevarer.
Hva inneholder avtalen
Avtalen inneholder fire selvstendige delområder. Storkjøkkenutstyr er delt inn i tre delområder (1 – 3) hvor det på hvert delområde er inngått parallelle rammeavtaler med flere leverandører i rangert rekkefølge. For delområde 4 Hvitevarer er det inngått avtale med én leverandør.
Delområde 1 Storkjøkkenutstyr
Omfatter kombidampere, oppvaskmaskiner, koketopper, kokegryter, grønnsakskuttere, isbitmaskiner med videre.
Delområde 2 Kuldeutstyr
Omfatter i hovedsak kjøleskap, fryseskap og nedkjølingsbad.
Delområde 3 Pakkemaskiner
Omfatter i hovedsak vakuumpakkemaskiner.
Delområde 4 Hvitevarer
Omfatter utstyr til mindre kjøkken og øvrige enheter, herunder kjøleskap, fryseskap komfyr, mikrobølgeovn, oppvaskmaskin og andre husholdningsartikler.
Hvem er leverandører
Leverandører på de ulike delområdene i rangert rekkefølge:
Delområde 1 Storkjøkkenutstyr
1. Electrolux Professional AS (v/Storkjøkkensenter kjeden)2. Metos AS3. Foodtech Interiør og Storkjøkken AS
Delområde 2 Kuldeutstyr
1. Electrolux Professional AS (v/Storkjøkkensenter kjeden)
2. Foodtech Interiør og Storkjøkken AS
3. Metos AS
Delområde 3 Pakkemaskiner
1. Empakk AS
2. Metos AS
Delområde 4 Hvitevarer
1. Elkjøp Norge AS
Kontaktinformasjon leverandører:
Electrolux Professional AS
Empakk AS
Kjell-Håvard Liane (Daglig leder), +47 905 25 045,
kjell@empakk.no
Foodtech Interiør og Storkjøkken AS
Metos AS
Elkjøp Norge AS
Hans Christian Kvadsheim (Project Manager), +47 920 16 210,
Slik brukes avtalen
Hovedregel for innkjøp delområde 1 - 3:
Alle avrop under NOK 1.000.000,- eks mva. gjøres hos den leverandøren som er rangert som nummer 1 på avtalen (se Hvem er leverandører).
Unntak er spesifisert i rammeavtalens punkt 5.2 og 5.3 (se dokumentet Rammeavtale). Ved tvil eller spørsmål ta kontakt med Sykehusinnkjøp HF (se Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp).
For delområde 1 – 3 skal det gjennomføres minikonkurranser for alle avrop over NOK 1.000.000,- eks mva innenfor hvert delområde. I tillegg skal det gjennomføres minikonkurranser for alle avrop knyttet til utvalgte produkter.
For liste over utvalgte produkter; se dokumentet Minikonkurranser utvalgte produkter.
For hvordan gjennomføre minikonkurranser; se dokumentet Veileder minikonkurranser.
For hvordan innhente «budsjettpriser» i forkant av minikonkurranser hvor budsjettprisen kun skal brukes som en veiledende pris, eksempelvis i interne budsjettoverslag; se Veileder innhenting av budsjettpriser.
Hovedregel for innkjøp delområde 4:
Alle avrop gjøres hos Elkjøp Norge.
Kontaktpersoner i Sykehusinnkjøp
Ved behov for mer utfyllende informasjon om avtalen, kontaktes innkjøpsleder i ditt HF eller
Sykehusinnkjøp sin prosjektleder:
Knut Tore Evanger
Prosjektleder
knut.tore.evanger@sykehusinnkjop.no
+47 916 96 506
Kristian Aune
Avtaleforvalter
kristian.aune@sykehusinnkjop.no
+47 918 67 601
Dokumenter
Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.pdf | Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.pdf | | pdf | 540255 |
Minikonkurranser utvalgte produkter.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Minikonkurranser utvalgte produkter.pdf | Minikonkurranser utvalgte produkter.pdf | | pdf | 416906 |
Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.DOCX | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.DOCX | Protokoll minikonkurranse - Storkjøkkenutstyr.DOCX | | docx | 58197 |
Veileder minikonkurranser.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Veileder minikonkurranser.pdf | Veileder minikonkurranser.pdf | | pdf | 197235 |
Veileder innhenting av budsjettpriser.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Veileder innhenting av budsjettpriser.pdf | Veileder innhenting av budsjettpriser.pdf | | pdf | 148829 |
Rammeavtale - storkjøkken - Felles.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Rammeavtale - storkjøkken - Felles.pdf | Rammeavtale - storkjøkken - Felles.pdf | | pdf | 780000 |
Kunder tiltredelse - Delområde 4.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Kunder tiltredelse - Delområde 4.pdf | Kunder tiltredelse - Delområde 4.pdf | | pdf | 386100 |
Kunder tiltredelse - Delområde 1-2 og 3.pdf | https://sykehusinnkjop.no/seksjon/avtaler/Documents/Storkjøkken og hvitevarer/Kunder tiltredelse - Delområde 1-2 og 3.pdf | Kunder tiltredelse - Delområde 1-2 og 3.pdf | | pdf | 382754 |
Innlogging for brukere og leverandører
For kunder på avtalen, kan innlogging i Innkjøpsportalen benyttes. Her får du tilgang til prislister og annen relevant informasjon. Dersom du ikke har bruker, må du kontakte ditt helseforetak.
Logg inn (Innkjøpsportalen)
Leverandører oppdaterer informasjon og leverer statistikk i ved å følge lenken under.
Logg inn (leverandørstatistikk)
Spørsmål eller avvik
Har du spørsmål eller tilbakemeldinger? Send e-post til avtaleforvaltning@sykehusinnkjop.no.
Ønsker du å melde avvik på avtaler? Send e-post til avvik@sykehusinnkjop.no.